تبلیغات
بیناباج - مطالب مهر 1394
منوی اصلی
بیناباج
در نظر سنجی وبلاگ شرکت کنید.


  •   فرارسیدن مام محرم ایام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) را تسلیت می گوییم

      محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت است.

      محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد است. ای ماه خون، دوباره می‌آیی و سکوت تاریخ را در هم می‌شکنی و بغض ناله را از حنجره‌ها آزاد می‌سازی.بانگ کاروانت به گوش می‌آید و عاشقان را دوباره به مهمانی فرا می‌خوانی. سلام بر حسین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش. آن اصحاب شهادت طلبش که مصداق واقعی آگاهی و ایمان و شجاعت و فداکاری بودند، چه آن‌هایی که در رکابش به فیض شهادت رسیدند و چه آن‌هایی که پیش از عاشورا شهید شدند.   مصائب امام حسین(علیه‌السلام) و اهل بیتش در این راه آنقدر عظیم و جانسوز است که اگر همه ایام محرم هم از آن گفته شود باز هم نمی‌توان حق مطلب را به درستی ادا کرد.

      با توجه به ورود امام حسین(علیه‌السلام) و یارانش در روز دوم محرم به کربلا و شهادتشان در روز دهم، شیعیان دهه اول این ماه را به یاد آنان و ذکر مصیبتشان به سوگواری و عزاداری ویژه‌ای می‌پردازند و در بزرگداشت شهدای کربلا هر روز از این دهه را مختص به یکی از حماسه سازان این نهضت جاویدان قرار داده‌اند:

      روز اول: مسلم‌بن‌عقیل (علیه‌السلام) 

      روز دوم: ورود کاروان به کربلا  

      روز سوم: حضرت رقیه (علیه‌السلام)  

      روز چهارم: حضرت حر و طفلان حضرت زینب (علیه‌السلام)  

      روز پنجم: حضرت عبدالله‌بن‌الحسن و اصحاب  

      روز ششم: حضرت قاسم‌بن‌الحسن(علیه‌السلام)  

      روز هفتم: حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) و روضه عطش  

      روز هشتم: حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام)  

      روز نهم: حضرت عباس(علیه‌السلام)  

      روز دهم: حضرت اباعبدالله‌ (علیه‌السلام) و شام غریبان  

      روز یازدهم: حرکت کاروان از کربلا  

      روز دوازدهم: ورود کاروان به کوفه  

      روزسیزدهم: مصائب امام سجاد و حضرت زینب(س) در کوفه و شام


    آخرین ویرایش: جمعه 24 مهر 1394 04:29 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی سه شنبه 21 مهر 1394 05:13 ب.ظ نظرات ()


    به مناسب ورود به ماه محرم 94 کلیپی کوچک از مراسم حسن و حسین  سال 93

    آخرین ویرایش: سه شنبه 21 مهر 1394 05:15 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی سه شنبه 21 مهر 1394 05:10 ب.ظ نظرات ()
    photo_2015-10-07_23-15-01


    حجت الاسلام سید حسین حسینی در سال ۱۳۳۰در خانواده ای کشاورز در روستای بزبیشه از توابع قاین چشم به دنیا گشود.
    وی درسال ۱۳۳۹ جهت فراگیری قرآن به مکتب رفت وطی شش ماه قرائت قرآن وکتب فارسی قدیمه را فراگرفت وبه عنوان شاگرد ممتاز،تدریس دیگر همکلاسی های خود را به عهده گرفت.
    وی به علت علاقه وافری که به فراگیری علوم اسلامی داشت در سال ۱۳۴۱تحصیلات علمی خود رااز ابتداء در حوزه علمیه قاین وگناباد آغاز کرد وسپس جهت تکمیل تحصیلات علمی خود به مشهد مقدس عزیمت نمود.
    حجت الاسلام حسینی در خلال این مدت بر اثر مصاحبت وتماس مستقیم با اساتید معظمی همچون حجت الاسلام سید علی خامنه ای و حجت الاسلام واعظ طبسی وشهید هاشمی نژاد با سیاستهای ضد اسلامی وانسانی رژیم منحوس پهلوی آشنا وبه مبارزات سیاسی کشانده شدواز آن پسبعنوان یک روحانی مبارز در مقابل عوامل رژیم منفور گذشته علنا به افشاگری وترویج اندیشه انقلاب ومخفیانه در توزیع وتکثیر اعلامیه های امام امت در سطح گسترده پرداخت.
    وی جهت ادامه تحصیل وحضور مستقیم در صحنه مبارزه به شهر علم وقیام قم هجرت نمود،ولی چون وضع مالیش اجازه نمی داد مجددا به شهر مشهد مقدس بازگشت ودر کنار یاران همرزمش فعالیتهای سیاسی خود را دنبال نمود واز ان پس به دستور سید علی خامنه ای مبارزات خود را بیشتر علنی نمود ودر کلیه منابر ومحافلی که شرکت داشت سیاستهای ضد اسلامی رژیم ستم شاهی را افشا می کرد ودر همین رابطه در دوم محرم ۱۳۵۷بعد از سخنرانی در مسجد جامع خرمشهر توسط ساواک جهنمی دستگیر وپس از آزار وشکنجه های قرون وسطائی در سلول انفرادی محبوس شد که به همت وقیام مردم ان خطه بعد از راهپیمائی تاریخی عاشورا توسط مردم آزاد گردید فولی از طرف رژیم دیکتاتور گذشته ممنوع المنبر گشت.
    حجت الاسلام حسینی باپیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام امت بعنوان یک وظیفه شرعی در خدمت دیگر همرزمان قدیمی خود کمیته مرکزی مشهد را تشکیل داد وبعنوان عضو واحد تبلیغات کمیته به همراه برادران حجت الاسلام فرزانهوعاملی مشغول فعالیت شدومدت یک سال ازاین طریق به ارشاد مردم شهید پرور مشهد پرداخت .
    از آن پس بدستور استاد مبارز حجت الاسلام واعظ طبسی واستاد شهید هاشمی نژاد جهت تشکیل دفتر حزب جمهوری اسلامی به عنوان مسئول امور شهرستانهای استان خراسان نقش فعال خود را به خوبی ایفانمود.
    حجت الاسلام حسینی سپس به سمت مسئول دایره عقیدتی سیاسی شهربانی استان خراسان منصوب ودر ارشاد وراهنمائی وبرنامه ریزی آن مرکز تاتاریخ ۲۴/۱۲/۶۲به فعالیت پرداخت.
    مسئولیتهای بعد از انقلاب حجت الاسلام حسینی
    – عضو کمیته مرکزی انقلاب اسلامی خراسان
    – مسئول امور روحانیون حزب جمهوری اسلامی مشهد
    – رئیس دایره عقیدتی سیاسی شهربانیهای خراسان
    – رئیس منطقه ۲گزینش شهربانی کل کشور(خراسان،سمنان)
    – رئیس هیئت بازسازی ادارات تابعه وزارت کشور در خراسان
    – عضوشورای عالی تبلیغات مسجد گوهر شاد
    – عضو هیئت انتخاب کننده مدیران وروحانیون حج
    – عضو هیئت موسس سپاه وعضو شورای فرمانددهی سپاه قاین
    – مسئول عزل ونصب کمیته های انقلاب اسلامی جنوب خراسان
    – مسئول کمیته انقلاب اسلامی تربت جام وفریمان
    – عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان خراسان در مجلس شورای اسلامی
    – مسئول دفتر نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی فرودگاههای کشور
    – نماینده مردم شهید پرور قاینات در مجلس شورای اسلامی
    – امام جمعه تربت جام
    امام جمعه شاندیز ایشان همانند جد بزرگوارشان صاحب اسمشان با لب تشنه، حج را نیمه تمام گذاشت و در عید قربان سال ۹۴ در فاجعه دردناک منا در میان سایر حجاج جانباخته به مبدا مهربانی ها پیوست.
    آخرین ویرایش: سه شنبه 21 مهر 1394 05:13 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی سه شنبه 21 مهر 1394 04:50 ب.ظ نظرات ()
    c843koutr7ck5ni0zd8.jpg

    x722blir0o3n8hneudk0.jpg

    o7ea8wg2cd7nk2kawbv7.jpg
    آخرین ویرایش: سه شنبه 21 مهر 1394 04:51 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی سه شنبه 14 مهر 1394 10:57 ق.ظ نظرات ()
    آخرین ویرایش: سه شنبه 14 مهر 1394 10:58 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی سه شنبه 14 مهر 1394 10:56 ق.ظ نظرات ()
    آخرین ویرایش: سه شنبه 14 مهر 1394 10:57 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی دوشنبه 13 مهر 1394 01:44 ب.ظ نظرات ()
    11258135_1642255362700417_289468779_n.jpg
    11311164_105761666442493_1120002166_n.jpg

    11311205_113088029039063_1806843048_n.jpg

    11324502_925307540883346_558471937_n.jpg

    11326029_1472671473057850_56659954_n.jpg

    11336113_690190371087051_410282415_n.jpg

    11349170_486696504823115_1782084017_n.jpg

    آخرین ویرایش: دوشنبه 13 مهر 1394 01:48 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی دوشنبه 13 مهر 1394 12:36 ب.ظ نظرات ()
    آخرین ویرایش: دوشنبه 13 مهر 1394 12:37 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی سه شنبه 7 مهر 1394 12:16 ق.ظ نظرات ()
    فاجعه منا










    آخرین ویرایش: سه شنبه 7 مهر 1394 12:27 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مجتبی تقوایی سه شنبه 7 مهر 1394 12:15 ق.ظ نظرات ()
    صادق زیباکلام در فیس بوک نوشت:

    برخلاف سایر مسلمانان دیگر، پاسخ ما ایرانیان به این پرسش که «مسئولیت تراژدی منا بر عهده کیست؟» روشن است. پاسخ یا درست‌تر گفته باشیم «پاسخ‌های» ما در قبال این پرسش در قالب مجموعه‌ای از واکنش‌ها ظاهر شدند. یکی از واکنش‌ها بیرون ریختن تعصبات و احساسات نژادپرستانه بسیاری از ما ایرانیان علیه اعراب بود.

    حادثه منا مستمسک و بهانه مناسبی شد برای بسیاری از ایرانیان تا دق‌ودلی‌شان را بر سر اعراب خالی کنند. فرضشان بر این بود که آن حادثه در نتیجه سوء مدیریت و بی‌لیاقتی سعودی‌ها اتفاق می‌افتاد و ایرانیان با توهین به اعراب می‌خواهند گلایه و عکس‌العملشان به سعودی‌ها را نشان دهند.

    واکنش مشابه دیگری که بیرون آمد علیه حج و در حقیقت علیه اسلام بود. البته علیه خود اسلام مخالفت‌ها خیلی پررنگ نبود بلکه بیشتر علیه سفر حج به عربستان بود. متداول‌ترین اظهارنظر این بود که با رفتن به سفر حج ما پولی را که می‌توانیم و می‌بایستی در مملکت خودمان برای ساختن مدرسه، بیمارستان یا کمک به فقرا خرج کنیم به عربستان برده و کمک به اعراب می‌کنیم.

    برخی هم مجدداً پرونده تجاوز دو مأمور گمرک جده به نوجوان ایرانی را که چندی پیش اتفاق افتاد مجدداً باز کردند.

    یک گزاره متداول دیگر هم این بود که مادام که رفتار تبعیض‌آمیز سعودی‌ها علیه ایرانیان ادامه دارد سفر حج می‌بایستی تعلیق شود. برخی هم می‌پرسیدند که «مگر قرار نشده بود که به‌عنوان اعتراض به رفتار سعودی‌ها دیگرکسی به سفر حج نرود». برخی هم می‌گفتند که ما خودمان مقصریم که علیرغم همه این فجایعی که اعراب علیه‌مان انجام می‌دهند همچنان به حج می‌رویم.

    از مردم عادی که بگذریم می‌رسیم به واکنش مسئولین. در یک نگاه کلی ابراز بغض و کینه آن‌ها از مردم عادی کمتر نبود.

    در کل مسئولین ما تراژدی منا را نه یک «حادثه» بلکه یک «فاجعه» که در نتیجه بی‌لیاقتی و بی‌عرضگی مقامات سعودی اتفاق می‌افتاد اعلام کردند. سایه اختلافات میان تهران و ریاض بر سر یمن، سوریه و سایر حوزه‌ها بر نگاه مسئولین به‌گونه‌ای پررنگ سنگینی می‌کرد. از همان ابتدا بروز حادثه مسئولین ما هیچ تردیدی نداشتند که مقصر سوء مدیریت و ناتوانی سعودی‌ها در برگزاری مراسم حج می‌باشد.

    برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا گفتند و نوشتند که اگر سعودی‌ها بجای ماجراجویی در سوریه و یمن توجه بیشتری به برگزاری بهتر مراسم حج می‌کردند، آن حادثه و حوادث مشابه پیش نمی‌آمد.

    نکته دیگری که مقامات تهران خواستار آن شدند عزل مقامات سعودی از اداره حج و مسئولیت حرمین شریفین (مکه و مدینه) بود. اینکه سعودی‌ها فقط لیاقت و عرضه نوکری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را دارند نکته بعدی بود که برخی از مسئولین ابراز داشتند.

    و بالاخره و طبق معمول می‌رسیم به تئوری‌های توطئه. یکی از جالب‌ترین تئوری‌های توطئه این بود که حادثه منا در نتیجه رقابت و جنگ قدرت میان شاهزادگان دربار سعودی اتفاق افتاده. یکی از آنان به منا می‌رود و خدم‌ و حشم او راه را برای رفتن وی بر روی حجاج می‌بندند و در نتیجه ازدحامی که پیش می‌آید آن اتفاق می‌افتاد.

    فی‌الواقع آن شاهزاده با به وجود آوردن آن حادثه می‌خواسته تا بی‌لیاقتی رقیبش را بنمایش می‌گذارد؛ و تئوری‌های توطئه مشابهی که خلاصه کلام عامل به وجود آمدن تراژدی منا را متوجه رقابت‌ها و جنگ قدرت درون دربار آل سعود می‌کرد.

    جالب است نه مردم عادی و نه مسئولین در ایران هیچ تردیدی در خصوص اسباب و علل و دلیل یا دلایل به وجود آمدن تراژدی منا نداشتند. آنان در ایران و صدها کیلومتر دورتر از منا «دقیقاً» می‌دانستند که علت آن حادثه کدام بوده. چه آنان که به‌واسطه رقابت‌های سیاسی در یمن، سوریه و لبنان با ریاض فرصت مطلوبی پیدا کردند تا امتیاز بگیرند، چه آنان که هنوز بغض و کینه‌های شکست ۱۴۰۰ سال پیش از اعراب را فراموش نکرده‌اند و با هر بهانه‌ای احساسات ضد عربی‌شان را به نمایش می‌گذارند و چه آنان که تراژدی منا عذر و بهانه مناسبی برایشان فراهم آورد تا بغض و کینه‌شان علیه اسلام را بروز دهند، تنها چیزی که برایشان اهمیت نداشت آن بود که در منا چه می‌شود؟ جملگی مطمئن بودند و دقیقاً می‌دانستند که در منا چه گذشته و مسئولیت آن‌ هم با چه کسانی بوده.

    آخرین ویرایش: سه شنبه 7 مهر 1394 12:16 ق.ظ
    ارسال دیدگاه